ویاناویانا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 19 روز سن داره

ویانا جوجوی زندگی ما

دو زبانه شدن ویانای من به انگلیسی و فارسی (1)

1393/3/20 8:48
نویسنده : مامان آنی
893 بازدید
اشتراک گذاری

 زمان طلایی چیست؟

آموزش از هنگام تولد آغاز می‌شود. "ماریا مونتسوری"
بهترین زمان برای یادگیری زبان از هفتمین ماه عمر جنین تا 6 سالگی است. به این معنا که برای یادگیری زبان های دوم و سوم و ... در این زمان، مغز کودک توانایی یادگیری آنها را همانند زبان مادری دارد. به شرط آن که آموزش زبان های دوم و سوم با "استفاده از زبان مادری" صورت نگیرد. و آنها هم دقیقا با همان "روش یادگیری زبان مادری" باشد .

سوال مهم: آیا با یادگیری همزمان دو یا چند زبان، کودکم دچار تداخل زبانی نمی شود؟


ممکن است تداخل زبانی به وجود بیاید، یا اصطلاحا کودک زبانها را با هم قاطی کند و یا اینکه دیرتر شروع به صحبت کند. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که کودک در هر مقطع سنی، از دایره لغات و اطلاعاتی که از محیط میگیرد، برای تکلم و رساندن منظور خود به اطرافیانش و همچنین برای برطرف کردن نیازهایش و برقراری ارتباط با دنیای جدید استفاده میکند. و به مرور زمان، که دایره اطلاعات مربوط به هر زبان تکمیل میشود، این استفاده مخلوط از کلمات و دستور زبان هایی که در معرض یادگیری آنها قرار دارد، کم کم بازسازی شده و از هم تفکیک خواهند شد ولی وقتی هنوز این اطلاعات در ابتدای راه محدود است، کودک مجبور میشود از همه آنچه میداند برای رساندن منظورش استفاده کند.  

در این میان مادر بعنوان اصلی ترین عضو خانواده و نزدیکترین مربیِ همراه کودک ، کلیدی ترین نقش را خواهد داشت.

کودکان را مجبور به یادگیری نکنید، از راه بازی به آن‌ها آموزش دهید. "افلاطون"

 

ویانای کوچولوی من الان که دارم این پست رو برات مینویسم شما 20 ماهه شدی یعنی 1 سال و 8ماه

بچه ها معمولا از 2 سالگی به بعد شروع به حرف زدن میکنن حالا چند ماه زودتر یا دیرتر و این کاملا طبیعی هستش ،ولی شما درحال حاضر میشه گفت  به طور کامل البته با لهجه و زبان بچه گانه فارسی صحبت میکنی و با لهجه تقریبا میشه گفت خوب انگلیسی از کلمات و افعال انگلیسی استفاده میکنی و این یعنی یه موفقیت بزرگ در اولین سال های زندگی شما که  همین جا آرزو میکنم پلی باشه برای موفقیت های بعدیت ، عروسک کوچولوی من

 از تقریبا 10ماهگی کم کم شروع به حرف زدن کردی مثلا وقتی شیشه شیر داغ رو نصف شب تو دهنت گذاشتم گفتی :جیزه خستهخنده و....

طوری که زمستون (هنوز یک سال و نیم نداشتی )وقتی تو خیابون قدم میزدیم شما میرفتی پیش بچه هایی که میدیدی و شروع میکردی اسم لباس هایی رو که پوشیده بودن به لهجه انگلیسی میگفتی و مامان هاشو میپرسیدن شما خارج از کشور زندگی میکنین

((من تو این پست بیشتر از کلمه  ،(تقریبا )استفاده میکنم چون لحظه به لحظه در حال یادگیری و پیشرفت هستی و هر روز به تعداد کلماتی که بلدی اضافه میشه))

در حال حاضر تقریبا اسم بیشتر حیوانات اهلی و وحشی رو ، تمامی اجزای بدن رو ، رنگ های اصلی ، وسایل خونه و وسایل بازی تو پارک ،لباس ها ، و خیلی از افعال کاربردی برای روزمره ،آب و هوا ،و خیلی از چیزهایی که خودم خیلی وقت ها غافلگیر میشم رو میدونی چه به فارسی و چه به انگلیسی

مثلا اولین باری که از من آ ب خواستی بهم گفتی :Thirsty  , ویا برای بغل کردن بهم گفتی hug و بیشتر این ها و یا بهتره بگم همه این ها رو از اون دی وی دی هایی که برات گذاشتم یاد گرفتی و من بعد به عنوان مکمل کزدن آموخته های شما از همون کلمات و افعال شروع به استفاده کردن در کار های روزمره کردم

و من آموزش زبان انگلیسی رو ار 6 ماهگی برای شما شروع کردم تو پست های قبلی برات نوشتم که دی وی دی های BRAINY BABY , BABAY BRIGHT ,.......برات میذاشتم که هم در تقویت هوش شما موثر بود و هم درآموزش زبان انگلیسی

البته خیلی ها موافق این کار نیستن و همش فکر میکنن و صراحتا میگن که به بچه فشار میاد و باید گذاشت بچه بازی کنه و از 6 سالگی آموزش رو شروع کرد ولی من میگم آموزش داریم تا آموزش و با توجه به مطالعاتی که در این باره کرده بودم با اطمینان کامل قدم برداشتم

من نه شما رو کلاس فرستادم تا این لحظه و نه اصلا شما احساس کردی که داری آموزش میبینی درست مثل مادری که به طور مثال ترک زبانه و بدون اینکه بخواد به بچه اش آموزش زبان ترکی بده با بچه ترکی صحبت میکنه و اون هم یادمیگیره

من همش باهات بازی کردم و از کلمات انگلیسی استفاده کردم و باهم بالا و پایین پریدیم و خندیدیم و شعر انگلیسی خوندیم

و واقعیت اینه : این  من بودم همش داشتم آموزش میدیدم و مطالعه میکردم و کتاب میخوندم و با زحمت شعر های انگلیسی کودکانه رو حفظ میکردم در کنار کار بیرون و کار خونه والبته زلزله بودن شما که در عرض چند ثانیه تمام خونه رو پخش و پلا میکنیخسته .........

و خوشحالم از اینکه تا به امروز با کمک خدا تو این کار موفق بودم و امیدوارم تا آخرش هم موفق بشم و شما به زودی انگلیسی رو مثل زبان مادری صحبت کنی

آرامآرامآرام

عاشقتم عروسک قشنگ منبوس

پسندها (4)

نظرات (1)

مینا
28 خرداد 93 16:59
آفرین مامانی آفرین